Isnin, 17 April 2017

Rahim Tidak Sihat

Wahai Wanita, kita nk pesan.. jangan sesekali ambil mudah kalau merasai tanda-tanda ini. Sikap tidak prihatin korang mungkin akan menyebabkan korang mengalami masalah rahim yang serius seperti prolaps atau rahim jatuh dan bermasalah :

1. Tumit sering sakit berdenyut dan menyucuk-nyucuk secara tiba-tiba. Rasa ini lebih kerap bila banyak berjalan, berdiri atau angkat benda berat serta beban pada perut.

2. Rasa sengal-sengal dan bisa-bisa urat pada tapak kaki. Rasa kejang dan menyucuk sekitar tapak kaki.

3. Sering sakit di sekeliling pinggang hingga ke papan punggung dan ke atas urat belikat. Sakit pinggang ini lebih kurang seperti lenguh dan rasa senggugut tapi ia berlaku di luar waktu datang bulan.

4. Bahagian bawah perut hingga ke pangkal peha. Rasa sengal dan lenguh pada pangkal paha hingga merebak ke lutut.

5. Mudah terkencing bila bersin, batuk atau ketawa. Mudah juga dijangkiti dengan penyakit kencing kotor serta rasa ngilu sakit ketika buang air kecil.

6. Sukar melakukan hubungan suami isteri dan sering merasa sakit pada bahagian ari-ari setiap kali bersetubuh. Perkara ini juga boleh merosakkan hubungan suami isteri.

7. Sering mengalami kentut vagina. Maknanya, rahim bermasalah dan vagina kembang.

8. Badan berangin dan sering kembung perut. Badan mudah masuk angin, dan perut menyucuk akibat angin dalam rahim dan perut.

9. Vagina berair dan berbau. Berlaku keputihan luar biasa dan salah satu tanda peranakan kembang.

AWAS!!! ini adalah tandanya rahim anda tdk sihat...RAWAT SEBELUM TERLAMBAT

www.wasap.com/60195049300

#jkxlusive #jamukakak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan